כוכבים בשמי אלול \\ מירי שניאורסון

מירי שניאורסון No Comments on כוכבים בשמי אלול \\ מירי שניאורסון

משולחן שבת במתאילנד דרך תרמיל צבאי שבתוכו תנ"ך עד לחשבון נפש של אלול | מיר שניאורסון במאמר על הפרשה

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"אלול זה כמו שבת", משתפת אלישבע השליחה מתאילנד. היא כבר שמונה עשרה שנה בארץ רחוקה שבה הריחות והטעמים זרים לרוחה, עדיין אינה מתרגלת לשפה ולתנאים, אבל עסוקה בעיקר בהודיה.

מודה על הילדים שיש להם כיתות לימוד, גם אם הם ארבעה ילדים בכיתה. מודה בזה שלפעמים היא חצי אמא וחצי מורה, ובמהלך חצי יום היא "גם וגם" ומספרת על אתגרי השליחות שלא נגמרים אלא רק התעצמו בשנת הקורונה. ״בשליחות רחוק מהבית אנשים מוכנים להתקרב ולקבל דברים טובים.

שולחן שבת בתאילנד מתחיל מז'בוטינסקי ונגמר ברבי עקיבא… איפה בעולם אפשר למצוא שולחן שבו יושבים בחור עם קוקו וחסיד עם שטריימל זה לצד זה, מטיילים זה עם זה בלי שעון, לפעמים גם לא יודעים את היום בשבוע? בתאילנד יש אנשים שמחפשים את עצמם. כל הזמן מעונן, אז אין כוכבים בשמיים, אבל יש הרבה כוכבים על הארץ".

"הייתה מטיילת שהגיעה לתאילנד והבטיחו לה עבר חדש", היא מספרת. "במנזר לקחו ממנה את כל החפצים האישיים כדי שתהיה חדשה ונקייה. היא הייתה בסדנת ויפסנה במשך שבועיים, ואחרי זה אמרו לה: 'עברת את כל התהליך ועכשיו תכף תקבלי תעודה, רק לפני כן תשרפי את התרמיל שאיתו הגעת'. ביקשה לראות שוב את התרמיל, וראתה שיש בתוכו את התנ"ך שקיבלה בסיום שירותה הצבאי.

היא יצאה משם בדמעות ורצה עד שהגיעה לרחוב שבו נמצא בית חב"ד. היא בכתה לרב ושאלה: 'מה נכנס בי שככה הסכמתי לא לקבל את התעודה בגלל תנ"ך? הרי אין לי שום קשר אליו'. אמר לה הרב: 'זה בגלל החלק אלוק ממעל ממש שלך, את לא יכולה לברוח מזה'. חודש אלול הוא חודש של תשובה, של שינוי בחיים. הלוואי שנזכה להצליח לשנות הרגל אחד קטן. כמה קשה לשנות את כל החיים. כולנו בני אדם ולכל אחד יש יצר הרע וכולנו אהובים אצל הקב״ה."

פרשת שופטים קשורה לחודש אלול, כי אלול הוא זמן מוגבל לחשבון הנפש במחשבה, בדיבור ובמעשה. חשבון הנפש מתחיל באיברים הקרויים "שעריך", ומהם נמשך לכל האיברים.

המילה "שעריך" מתייחסת לשערי הערים, אך במישור הפנימי ניתן לראותה כרומזת ל'שערי' הפנים שלנו – העיניים, האוזניים, הנחיריים והפה, שִבעת הפתחים המעבירים אלינו מסרים וגירויים מן העולם החיצוני. עלינו להציב 'שופטים ושוטרים' על מנת שישמרו על 'שערים' אלו כנגד פלישתו של כל גירוי שעשוי לפגוע בבריאותנו הרוחנית. השופט, המכריע אֵילו השפעות טובות עבורנו ואילו מזיקות ואסורות, הוא התורה. והשוטר הוא הכוח המופקד על אכיפת החלטותיו של השופט. על כל אחד מאיתנו לטפח כוח אכיפה מעין זה ולפתח שיטות שבהן נוכל להילחם בקולות הפנימיים המתנגדים להכרעות ה'שופטים' שבנו.

אנו נמצאים בחודש אלול, חודש התשובה, חודש הרחמים והסליחות, שבו עורך כל אחד את חשבון נפשו האישי ובוחן ובודק אם אכן עשה את המוטל עליו במשך השנה, או שמא רק חיפש למלא את מאווייו והרגליו. ומה צריך להיות עיקרו של חשבון הנפש? אומר הרבי: ״חשבון הנפש של חודש אלול הוא במיוחד בקשר עם העניין שהזמן גרמא – הגאולה האמיתית והשלימה… לכן חושבים כל הזמן ומדברים אודות הגאולה, ומחפשים לקשר את כל ענייני הזמן עם הגאולה, והעבודה של ישראל היא למהר את הגאולה".

הכותבת: מנטורית ברוח יהודית, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת.



0 תגובות